luni, 29 noiembrie 2010

Alte moduri de a face bani pe net

Până acum am prezentat mai mult sau mai puţin prolix siturile PTC... iar partenerul a mai prezentat o posibilitate, dar aceea presupune să ştii cât de cât cum se joacă poker.
N-ar fi plăcut să laşi PC-ul mergând, şi să "facă bani singur"? :D
Ar fi... şi există câteva posibilităţi.



Una dintre ele m-a scos din sărite la meserie: l-am instalat 2 luni săptămâni, mi-a mâncat resurse absolut aiurea, şi în astea 2 săptămâni mi-a "oferit" fantastica sumă de... 0,17 dolari.
Adică 17 cenţi!!!
Adică fix praful de pe tobă, comparativ cu dracii făcuţi de "melcirea" PC-ului, şi n-am chiar un PC prăpădit... bine, nu e nici un alienware, dar nici...
Aşa că, i-am dat cu flit. Mai ales că nu aveam contul "approved", ci "pending", şi asta însemna că nu pupam un cent!!!

Ideea însă, a rămas... şi am găsit aproape instant un echivalent: CashGopher.
Da, trebuie să instalaţi o bucăţică de software, care să ruleze în fundal, da, e un soft gen "SETI@Home", dar care nu-ţi cere să faci "muncă patriotică", ci eşti plătit în funcţie de... multe.
În FAQ-ul lui CashGopher există un alineat în care se spune clar că nu poate oferi oricui câştigurile "recepţionate" de userii din US, UK şi Australia... lucru care mi se pare destul de cinstit...

Softuri de genul ăsta presupun că mai sunt destule, începând cu Gomez Peer-ul care m-a scos bine din sărite (o să şterg şi contul). Dacă vouă vă arde de Gomez, treaba voastră... eu zic să mergeţi pe mâna CashGopher-ului...

Alte posibilităţi de lucru care presupun genul de cerinţe "am PC, am net, sunt cam tămâie la altceva", ar fi siturile care te plătesc pentru sondaje. Partea proastă e că, deloc de mirare, acestea sunt "targetate", adică adresate, în general, lumii anglosaxone. Aşa că nu prea aveţi "relevenţă" pentru ei, cât timp nu sunteţi american/canadian/englez/australian... din naştere sau prin "adopţie".

Mai sunt siturile "de joacă, cu cadouri", sau siturile "de upload", unde veţi urca diverse arhive, pdf-uri, etc, şi veţi primi de fiecare download un număr de cenţi... sau de puncte convertibile în bani sau "cecuri virtuale" valabile pentru cumpărături online... o să mai pomenim despre asta...

Recent, au intrat în horă şi siturile care oferă servicii de url-shortening. Dacă vă întrebaţi ce fac alea, vă răspund că iau un url lung, cum ar fi http://paralepenet.blogspot.com/2010/11/pe-scurt.html şi-l scurtează astfel http://xa.ly/dme şi aşa poţi trimite sau primi linkuri pe dispozitive sau softuri cu limite strânse la numărul de caractere maxim folosit... cum e twitter, de pildă...
Sau... pentru făcut glume de şantier digitale prietenilor mai naivi... ;))

O categorie aparte ar fi siturile care îţi oferă, la propriu, de "muncă pentru acasă".
Concret, ai de completat (pe calculator, în word sau pdf-uri completabile, rareori hârtii "de hârtie") un număr de formulare pe zi, pentru care eşti plătit în funcţie de termenii stabiliţi la "încheierea contractului".
Acestea cer o sumă de bani iniţială, care se poate recupera destul de uşor ulterior.
Nu este foarte mare, echivalentul a 40 de dolari, dar "şansa" să fii escrocat de "firma serioasă" este foarte ridicată în acest caz.
Există situri profilate pe examinarea şi "certificarea" siturilor care oferă tipul ăsta de munci, dar... certificarea celor care certifică n-o prea văd nicăieri...

Şi acum... până data viitoare, hai salut, şi la mai mare!!! :D

2 comentarii:

  1. ma... pe mine chestiile astea gen "instaleaza-ti on script/soft care sa ruleze in background si tu habar nu ai ce face", nu ma prea incanta. oricum, sa ne tii la curent cu ce rezultate obtii. spor!

    RăspundețiȘtergere
  2. cu gomez m-am fript, cashu' e proaspăt apărut, şi e "ghidonat" de o firmă considerată de încredere.
    başca, la ăştia nu stai cu softul mergând în neştire, cu contul "pending", şi pe lângă asta, mai poţi avea şi referrali

    RăspundețiȘtergere